google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Χριστίνα Στριμπάκου: Μια Τριφύλια διανοούμενη ελαιοπαραγωγός!

Χριστίνα Στριμπάκου: Μια Τριφύλια διανοούμενη ελαιοπαραγωγός!

Του Κώστα Τσαούση
Είναι πολύ εύκολο να αναρωτηθεί κανείς: και άλλο ένα λάδι; Και άλλη μια καλή συσκευασία; Η απάντηση δεν μπορεί να είναι μία και οριστική, πολύ περισσότερο γενική και αφοριστική. Είναι καλό και χρήσιμο να δίνεται ανά περίπτωση και σε σχέση με το προϊόν και τους ανθρώπους του.

Τούτος ο ολίγον απολογητικός πρόλογος ήταν εν πολλοίς αναγκαίος για την επιλογή της σημερινής μας ιστορίας και απαραίτητος για τη συνέχεια.
«Σίγουρα θα έχετε δει πολλές παρόμοιες επιχειρήσεις τον τελευταίο καιρό και όλο αυτό συμβάλλει ώστε το ελληνικό ελαιόλαδο να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει. Είμαστε οι ίδιοι καλλιεργητές, γεγονός που συνεπάγεται μια άλλη, πιο στενή σχέση με το προϊόν. Πέρα από τη συνείδηση και την εξειδίκευση, προσπαθούμε σε όλα τα βήματα, από τη φροντίδα του δέντρου στον ελαιώνα μέχρι την παραγωγή και τη συσκευασία, να έχουμε την ίδια αγάπη και φροντίδα όπως κάνουμε με το λάδι που φτάνει στο δικό μας τραπέζι. Για εμάς αυτά είναι σημαντικά», αυτή είναι η άποψη της Χριστίνας Στριμπάκου, μιας νέας γυναίκας που ζει στα Φιλιατρά της Μεσσηνίας -εκεί όπου βρίσκεται και ο παραδοσιακός οικογενειακός ελαιώνας-, αλλά έχει  τον τρόπο και τον χρόνο να παρουσιάζεται ως ομιλήτρια στο TEDx Monemvasia, αλλά και ως συμμετέχουσα στο Orange Grove, το καινοτόμο project της ολλανδικής πρεσβείας για τη νέα και τη νεανική επιχειρηματικότητα. 

Κάλλιστα θα μπορούσε να διεκδικήσει τον ρόλο μιας διανοούμενης γεωργού με θέση και άποψη για τον σημερινό κόσμο και τα δεδομένα του. Η σκυτάλη σε εκείνη: 
«Στις 27 Ιουλίου είχα την τιμή να μιλήσω στο πρώτο TEDx Monemvasia που είχε ως θέμα “Επανακτώντας την ταυτότητά μας”. Σε ένα υπέροχο περιβάλλον κάτω από τον βράχο της Μονεμβασιάς, με συνοδοιπόρους άλλους άξιους ομιλητές, μοιράστηκα την εμπειρία μου, το πώς  εμπνεύστηκα το ταξίδι μου από τις ρίζες μου στη διεκδίκηση και την επανάκτηση της ταυτότητας και της νέας επιχειρηματικής μου ταυτότητας». 

Και από το TEDx Monemvasia στο Orange Grove, οι επιλογές έχουν αρχές και σταθερότητα. «Η επιλογή μας ήταν να οργανώσουμε την παραδοσιακή μας επιχείρηση με σύγχρονο τρόπο και γι’ αυτό συμμετέχουμε στο Orange Grove, το καινοτόμο project της ολλανδικής πρεσβείας. Ισως να μην είναι πολύ συνηθισμένο για μια παραδοσιακή επιχείρηση να συμμετέχει σε μια θερμοκοιτίδα, αλλά νιώθουμε ότι ανήκουμε στη νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών που χρησιμοποιεί νέους και ανοιχτούς τρόπους προσέγγισης ώστε να αναγεννηθεί ο πρωτογενής τομέας της χώρας μας και να διεκδικήσουμε μια δυναμική θέση στην παγκόσμια αγορά», λέει. 

Η ίδια θεωρεί την επιλογή αυτή λίγο πολύ μονόδρομο. Με σπουδές πάνω στην ιταλική γλώσσα και κουλτούρα στην Ιταλία και στην Ιστορία της Τέχνης στη Μεγάλη Βρετανία, είναι το δεύτερο μισό των LIΑ Cultivators. Το άλλο μισό είναι ο αδελφός της Κωνσταντίνος, ο οποίος διαθέτει πάνω από 10 χρόνια πείρα στην παραγωγή και τυποποίηση έξτρα παρθένου ελαιολάδου. Και οι δυο τους είναι ιδιαίτερα ευτυχείς γιατί σε λίγες ημέρες η εταιρεία τους, η LIΑ Premium Olive Oil, συμπληρώνει έναν χρόνο εμπορικής δραστηριότητας. 

Οπως επιμένει να λέει η Χριστίνα: 
«Ο τόπος διαμονής και οι ελαιώνες μας είναι στα Φιλιατρά Μεσσηνίας. H LIΑ είναι κυρίως μια εξαγωγική εταιρεία που ειδικεύεται στην παραγωγή άριστης ποιότητας ελαιολάδου εφαρμόζοντας όχι μόνο την καλή παραδοσιακή πρακτική, αλλά και σύγχρονες μεθόδους, πάντα με σεβασμό προς το περιβάλλον». 
«Σε κάθε περίπτωση», επισημαίνει, «είμαστε σε εγρήγορση, χτίζουμε γερές βάσεις, κάνουμε σταθερά βήματα, στοχεύουμε και καινοτομούμε εμπνεόμενοι από αξίες όπως η ειλικρίνεια, η συνέπεια, η εργατικότητα. Πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα έχουμε καλά συνδυάσει με τη σύγχρονη επιχειρηματικότητα».
Σήμερα, πέραν όλων των άλλων, το ελαιόλαδο LIΑÁ βρίσκεται σε επιλεγμένα καταστήματα της Γαλλίας, του Βελγίου, καθώς επίσης και στο «Galaxy Restaurant» του «Hilton Athens Hotel».

Η ταυτότητα και η διαδρομή του ελαιολάδου LIA
Η Χριστίνα Στριμπάκου αφηγείται την ιστορία του προϊόντος σε συνδυασμό με την οικογένεια και τον ελαιώνα της.

■ «Η ενασχόλησή μας με το ελαιόλαδο αρχίζει από πολύ παλιά. Οι γονείς μας ξεκινώντας με 19 ελαιόδεντρα που κληρονόμησαν από τους παππούδες μας κατάφεραν με δουλειά και μεράκι να δημιουργήσουν έναν ελαιώνα σε σημεία ξεχωριστού φυσικού κάλλους της μεσσηνιακής γης. Εγώ και ο αδελφός μου μεγαλώσαμε εκεί.  Χάναμε την αίσθηση του χρόνου παίζοντας ατελείωτες ώρες, αλλά βρίσκαμε μια ανεπανάληπτη αίσθηση ελευθερίας. Ταυτόχρονα ήταν και το πρώτο μας σχολείο. Μας δίδαξε την πολύτιμη σχέση με τη φύση, που μας ενέπνευσε και μας εμπνέει αυτό που εσείς σήμερα γνωρίζετε ως ελαιόλαδο LIΑ. Ετσι η ζωή μας είναι γεμάτη από εικόνες που η πραγματικότητα και η φαντασία μας συνεχίζουν να δημιουργούν καθημερινά με αφετηρία το δέντρο της ελιάς και τη γεύση του λαδιού. Ο Κωνσταντίνος ειδικεύεται στην παραγωγή εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου πάνω από 10 χρόνια και ελέγχοντας την παραμικρή λεπτομέρεια σε όλα τα στάδια παραγωγής, διαθέτουμε ένα φυσικό προϊόν το οποίο έχει ήδη αξιολογηθεί από συνεργάτες και καταναλωτές».

■ «Επειδή τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τάση για πιο υγιεινή ζωή, η κατανάλωση και η ζήτηση του ποιοτικού ελαιολάδου έχει αυξηθεί παρά τον ανασταλτικό παράγοντα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Εχοντας πλήρη γνώση της εικόνας του ελληνικού ελαιολάδου στο εξωτερικό, αλλά ταυτόχρονα γνωρίζοντας πολύ καλά τα εξαιρετικής ποιότητας χαρακτηριστικά του μεσσηνιακού ελαιολάδου αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα δυνατό brand ώστε να προωθήσουμε το πολύτιμο αγαθό του δικού μας ελαιώνα και παράλληλα να συμβάλλουμε ώστε το ελληνικό ελαιόλαδο να αποκτήσει μια καλύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά, ποντάροντας στην ποιότητα -που είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα- και επίσης να κάνουμε γνωστό τον τόπο που το παράγει. Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε ένα μπουκάλι υψηλής αισθητικής». 

■ «Το σχήμα της φιάλης (ακόμα και χωρίς τις δύο λαβές) έχει πολιτιστικές αναφορές στα δοχεία ελαιολάδου που χρησιμοποιήθηκαν στην Αρχαία Ελλάδα. Αυτό το διακριτικό χαρακτηριστικό συνδέει το ελαιόλαδο LIΑ με την πολιτιστική κληρονομιά μας. Η συσκευασία είναι πολύ σύγχρονη και κομψή, αλλά παράλληλα πλούσια σε παράδοση και πολιτιστική ιστορία. Δημιουργήσαμε επίσης ένα σύγχρονο λογότυπο που απεικονίζει την παλιά μυλόπετρα, τον παραδοσιακό τρόπο που χρησιμοποιούσαν για την παραγωγή του ελαιολάδου. Ολα αυτά βέβαια πραγματοποιήθηκαν με το ταλέντο και την επιτυχημένη μας συνεργασία με τους Bob Studio».
newmoney.gr

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη