google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΤΟ ΘΕΜΑ: και πάλι το Τ Ρ Α Ι Ν Ο στην Κυπαρισσία!!! Τού – τούούούτ!

ΤΟ ΘΕΜΑ: και πάλι το Τ Ρ Α Ι Ν Ο στην Κυπαρισσία!!! Τού – τούούούτ!

   Η γραμμή είναι έτοιμη. Λείπει μόνο το βαγονάκι, το λεγόμενο rail bus, δηλαδή το λεωφορείο επάνω σε γραμμές.


•--Το νέο αυτό rail bus,  μπορεί να πηγαίνει κάθε μέρα δρομολόγιο,  κάθε δύο ώρες έως Καλόνερο, Αγιαννάκη, Ελαία και επιστροφή.
• --Κάθε Κυριακή 2 φορές στο Κοπανάκι στο παζάρι μετ’ επιστροφής.. Μία το πρωί,  και μία προς το μεσημέρι.
• -- Αν πετύχει το πείραμα, θα μπορεί να πηγαίνει κι ένα δρομολόγιο κάθε μέρα για Καλαμάτα, τις εργάσιμες μέρες , πλήν Σαββατοκύριακου. Πηγαίνει, μένει εκεί 2 ώρες και γυρίζει πίσω.
•--Εκδρομές με τα σχολεία , για Καλόνερο, δάσος ελαίας,  έως και Καλαμάτα.


---Το μικρό railbus , το βαγονέτο αυτό, είναι θαυματουργό.
Δεν κάνει θόρυβο, είναι ασφαλές-δεν τρέχει πολύ, ελαφριά κατασκευή- καίει λίγο πετρέλαιο, έχει κλιματισμό, έχει μόνο 2 υπαλλήλους, τον οδηγό και έναν εισπράκτορα που κόβει τα εισιτήρια μέσα στο τραίνο. (και γυρίζει τις γραμμές στην αλλαγή γραμμών, στο Καλόνερο)
  Δεν χρειάζεται να λειτουργούν οι σταθμοί με υπαλλήλους.
 Λίγοι γνωρίζουν κάτι πολύ  σημαντικό, πως το τραίνο πάει μέχρι την πλατεία Κυπαρισσίας! Μόλις 10 μέτρα απ την πλατεία, εκεί που είναι σήμερα η Ένωση Συνεταιρισμών. Ας φύγουν από κει  τα  λιπάσματα και τα επικίνδυνα φυτοφάρμακα,  να τα πάνε  σε άλλο κτήριο της Ενωσης, στις αποθήκες που έχει στο Ροντάκι.  
 Στο κτήριο της Πλατείας ας γίνει ένας μοντέρνος Σταθμός Τραίνου. Υπάρχει η πλατφόρμα όπου φόρτωναν παλαιότερα τα εμπορεύματα. Ο επιβάτης περπατά και μπαίνει στο τραίνο, όπως στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Ο σταθμός να είναι 24 ώρες ανοικτός, καφενεδάκι, τουριστικό γραφείο, παγκάκια,   γραφείο φιλοξενείας, γλωσσομαθείς υπάλληλοι, οριζόντιος ανάγλυφος χάρτης της πόλεως,  έντυποι χάρτες  της περιοχής, φυλλάδια σε πολλές γλώσσες, κλπ. κλπ.
 Όπως ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος της Αθήνας πάει ως τον Πειραιά, λίγα μέτρα απ το λιμάνι, και σε πηγαίνει έως και την Ομόνοια, κάτι παρόμοιο μπορεί να γίνει και στην Κυπαρισσία. Συνδυάζεται  δηλ. με την όλη ανάπλαση της Πλατείας, διαβάσεις πεζών , καλυτέρεψη της Παιδικής Χαράς, κλπ. κλ.  Προσοχή, να μην κόψουν τους ευκαλύπτους!!


Εξοδα:
 Ένα μικρό ενοίκιο στον ΟΣΕ, ένα μικρό ενοίκιο στο Βαγονάκι, μισθός των 2-3 οδηγών και του εισπράκτορα, και λειτουργικά έξοδα του βαγονιού (πετρέλαιο, λάδι, φθορές). Συνολικά 5-6.000 ευρώ το μήνα.
Τα έσοδα θα βγαίνουν από τα εισιτήρια.  π.χ. 1,5 ευρώ για Καλόνερο, 3 για Κοπανάκι.  Τα τυχόν κενά στο ισοζύγιο εσόδων--εξόδων τα καλύπτουν οι χορηγοί, ο Δήμος, και ένας δραστήριος Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου.
 

Απ τη θεωρία στην πράξη
  1. Δημιουργείται Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου
  2. Παίρνουν άδεια από τον ΟΣΕ, και επιχορήγηση από Ευρώπη.
  3. Ενοικίαση του βαγονέτου, ασφάλιση.
  4. Πρόσληψη μηχανοδηγών και εισπράκτορα.
  5. Να καθαρίσουν τη γραμμή, να βγάλουν  2-3 μικρούς ευκαλύπτους που έχουν φυτρώσει επάνω στη γραμμή επί της εισόδου Κυπαρισσίας στο γεφυράκι.
  6. Να μεταφυτέψουν όσα άλλα δέντρα έχουν φυτρώσει δίπλα απ τη γραμμή και  ενοχλούν. Όσο την αφήνουν έρημη τη γραμμή, τόσο χαλάει.
  7. Να σηκώσουν λίγο την μια γραμμή που γέρνει στην περιοχή ‘μούσγα’-‘καλάμια του Γιάνναρη’. Είναι έργο μόλις ολίγων ημερών.


----Η γραμμή θα είναι πλέον έτοιμη, το τραίνο θα ξανασφυρίξει. Ίσως να μην χρειαστεί ποτέ να  έρθει μεγάλο τραίνο στην Κυπαρισσία, ακόμα κι αν πουληθεί ο ΟΣΕ, ακόμα κι αν φτιαχτεί νέο δίκτυο. Το βαγονάκι αυτό θα κάνει ανταπόκριση με Καλόνερο και θα επιβιβάζονται εκεί στο άλλο τραίνο. Η μικρή διαδρομή  Καλόνερο -έως τον Τελευταίο Σταθμό, την Κυπαρισσία, είναι κάπως σαν ‘δική μας’ ξεχωριστή πανέμορφη διαδρομή, και θα αυξήσει πολύ τον τουρισμό στην Πόλη. Μπορεί να ξεκινήσει άμεσα.


-----Την ευθύνη για να γίνουν τα ανωτέρω έχουν ο Δήμος, και μερικοί ‘ρομαντικοί’ που θα ιδρύσουν τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου, ώστε να ξανασφυρίξει ο σιδηρόδρομος… Όλοι θα βγούμε κερδισμένοι…

   Αντώνης Αντωνόπουλος, Κυπαρισσία

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη