google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΑΠΟΨΗ: η Π ά ν ω Π ό λ η το π α ρ ά κ α ν ε…!

ΑΠΟΨΗ: η Π ά ν ω Π ό λ η το π α ρ ά κ α ν ε…!

  Μέσα σε λίγα χρόνια, η Πάνω Πόλη Κυπαρισσίας, από άγνωστη που ήτανε έγινε διάσημη, και τελικά εκφυλίστηκε όπως και όλα τα τουριστικά μέρη της χώρας. Σε λίγο θα πουλάνε πλαστικά τσολιαδάκια στους ξένους. Ήδη ξεκίνησαν μερικοί και κράζουν τους πελάτες: περάστε απ το μαγαζί μας!  ,πράγμα αδιανόητο πριν 10 χρόνια.
--όλοι οι μαγαζάτορες έχουν καταλάβει  πολύ δημόσιο χώρο και κάνουν ηχορρύπανση. Καλόμαθαν στα λεφτά και θέλουν κι άλλα.


Αλλά ας δούμε πώς έγινε αυτή η  εξέλιξη.
Παλαιότερα υπήρχαν μόνο 2 ή 3 μαγαζάκια, 2 ψευτοταβέρνες κι ένα μικρό μπακάλικο. Στο  πανηγύρι της Αγια Τριάδας, είχαν τέρμα τα μεγάφωνα, και ενώ χόρευαν το τοπικό παραδοσιακό  τραγούδι στης αρκαδιάς στον πλάτανο,  ανάμεσα σε πλαστικές καρέκλες, κουτάκια μπύρα και ‘πλαστική’ μουσική, περνούσαν τα αυτοκίνητα εμπρός απ την ορχήστρα, εκεί που χόρευαν! Παγκόσμια πρωτοτυπία κακογουστιάς…
 Οι μαγαζάτορες διαρκώς τσακωμένοι, μπλέκουν τα πολιτικά με τα προσωπικά και με τα οικονομικά. Χαμός από αμάξια που τρέχουν και μηχανάκια. Και όταν παράγινε το πράγμα, φέτος αποφασίστηκε να μην περνούν τα οχήματα τις βραδινές ώρες.


Αλλά ο τσακωμός στις  3   τ α β έ ρ ν ε ς έμεινε και μάλιστα εντάθηκε.
Πρώτη ας ονομάσουμε την βόρεια, δεύτερη τη μεσαία, και τρίτη , αυτή προς νότο.
Παλαιότερα η πρώτη και τρίτη είχαν κακόγουστες ζωγραφιές, και φελιζόλ πάνω στους πέτρινους τοίχους!, και πλαστικές καρέκλες. Είχαν τις καμινάδες τους επί του δρόμου να θορυβούν, είχαν για πολλά χρόνια βρώμικες τουαλέττες επικίνδυνες για την υγεία, αλλά και το φαγητό τους –επίσης- δεν ήταν το καλύτερο.
 Μετά άνοιξε η μεσαία ταβέρνα που ήταν πιο ‘κουλτουριάρικη’ και έτσι αναγκάστηκαν και οι άλλες να κάνουν ανακαίνιση  με εμφανή προσπάθεια να μοιάσουν στην μεσαία. Έβαλαν ξύλινες καρέκλες, καθαρές τουαλέτες, διακόσμηση.
 Τηρούν όμως τις κυπαρισσιώτικες ‘παραδόσεις’ και είναι ακόμα τσακωμένοι μεταξύ τους. Ειδικά φέτος ο Δήμος μοίρασε τον χώρο της πλατείας με έναν πολύ παράξενο και παράτυπο τρόπο.  Μετακίνησε όλα τα τραπέζια κατά ένα μαγαζί, κι έτσι αν καθόσουνα εμπρός από μια ταβέρνα, τελικά σε σέρβιρε η διπλανή, και ίσως να έρθουν να πληρώσεις από την παραδιπλανή!.
  Το πράγμα είχε πολύ πλάκα, οι πελάτες έμπαιναν σε τουαλέττες του άλλου μαγαζιού και οι μαγαζάτορες στραβομουτσούνιαζαν, μερικοί τους έδιωξαν, ‘ να πάτε δίπλα να κατουρήσετε, εκεί που τρώτε’. Μάλλον ο Δήμος έχει πολύ χιούμορ και μας πρόσφερε αυτές τις γελοίες καταστάσεις που μόνο εδώ συμβαίνουν. Και βρήκαν ως πρόφαση το ότι η πρώτη ταβέρνα καταπάτησε τη συμφωνία και έβαλε παραπάνω τραπέζια σε χώρο που δεν της ανήκε. Δηλαδή έχει ευθύνη και η πρώτη ταβέρνα, αν και μικρότερη ευθύνη από τον Δήμο.
 Αν δούμε το πράγμα στο βάθος του, όλοι έχουν σχεδόν ίδια ευθύνη. Αν όχι για πράξεις τους, έχουν για παραλείψεις, ότι δηλαδή ανέχονται τους άλλους. Αν μια ταβέρνα είχε το απαραίτητο φιλότιμο δεν θα δεχόταν καν να έχει τραπέζια στο απέναντι πεζοδρόμιο, με το λάθος τρόπο που τα μοίρασε ο Δήμος. Θα τα παραχωρούσε στους άλλους…


 Αλλά οι πελάτες τι φταίνε?
Όσοι  πάνε να φάνε κάτι στις 3 ταβέρνες, αισθάνονται δεκάδες μάτια να τους κοιτούν άγρια. Αισθάνονται ένοχοι, δεν μπορούν να απολαύσουν το κρασάκι.
 Αν δεν αλλάξουν συμπεριφορά οι μαγαζάτορες μην ξαναπατάτε σ αυτές. Καλύτερα στα άλλα 3 μαγαζάκια, στην άλλη πλευρά της πλατείας που έχουν άλλο αέρα. Εκεί πιο πολύ θα δείς μαγαζάτορες και σερβιτόρους σ άλλα μαγαζιά, παρά στο δικό τους… (ωστόσο και εκεί έφτασαν σε υπερβολή, έβαλαν τραπέζι ακόμα και εμπρός σε πέτρινο δρόμο-καλντερίμι. )
Προτάσεις για να γίνει καλύτερη η άνω πόλη
--να απαγορέψουν τελείως τα οχήματα επί της πλατείας, ούτε πάρκιγκ, ούτε περαστικά.
--μείωση των πολλών τραπεζιών στον χώρο του κάθε μαγαζιού, το πολύ ένα τραπέζι παραπάνω.
--ο δήμος να αφαιρέσει την άδεια στις 3 ταβέρνες για τραπέζια στο κάτω πεζοδρόμιο για τιμωρία τους που είναι τσακωμένοι. Στο κάτω-κάτω ας αφήσουν χώρο για τους πεζούς, ας βάλουν παγκάκια.
--τα καταστήματα οφείλουν να κρατήσουν  τον παραδοσιακό χαρακτήρα. Να μην έχουν τηλεόραση, να έχουν κυρίως παραδοσιακή μουσική και φαγητά. Σύντομα θα ανοίξει τέτοιο φτωχικό ‘κρασοπουλιό’ με δημοτικά τραγούδια και ρεμπέτικα χωρίς καθόλου μεγάφωνα.
--Φούρνος  χωριάτικος με ξύλα και αληθινό ζυμωτό ψωμί!
--μαγαζί που να κατασκευάζει και να επισκευάζει ψάθινες καρέκλες.
--χασάπικο με μόνο κρέατα της περιοχής.
--πολλά ενοικιαζόμενα δωμάτια., κλπ. κλπ.


------------------------------------η πάνω πόλη δεν είναι τουριστικό μέρος. Είναι ιερός χώρος,  έχει χυθεί αίμα στους δρόμους και τα σοκάκια της. Ειδικά στα δρομάκια γύρω απ την Πλατεία, στο Σταυροπάζαρο και στην Πλατεία, ξεκίνησε η  κοινωνική επανάσταση εναντίον των Βαυαρών του Όθωνα το 1834. Ζητούσαν Σύνταγμα, περιορισμό της εξουσίας του κράτους, απελευθέρωση του Κολοκοτρώνη, και μείωση των φόρων. Σήμερα που έχουμε παρόμοια αιτήματα, πώς θα βρούμε το δίκιο μας όταν είμαστε τσακωμένοι για το ποιός θα πουλήσει την πιό πολλή γουρνοπούλα?
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

Υ.Γ. σημαντικό για κάθε Κυπαρίσσιο είναι το βιβλίο : Ντρέδες, οι αδικημένοι της ιστορίας, όπου περιγράφεται με γλαφυρό τρόπο η επανάσταση αυτή που ξεκίνησε πριν 180 χρόνια στην πλατεία της Αρκαδιάς…

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη