google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΚΡΙΒΥΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ;

ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΚΡΙΒΥΝΟΥΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ;

Με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα 680 ευρώ ανά 1000 λίτρα καυσίμου, η Ελλάδα βρίσκεται ήδη στις τρεις πρώτες θέσεις της λίστας με τη βαρύτερα φορολογημένη βενζίνη στην Ευρώπη, πόσο μάλλον όταν επί του καυσίμου επιβάλλεται και ο 3ος υψηλότερος ΦΠΑ στην Ευρώπη (23%). Αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει την κυβέρνηση από το να συμπεριλάβει στη λίστα με τα μέτρα που θα υλοποιηθούν το 2017 και το 2018 μια ακόμη αύξηση το ειδικού φόρου κατανάλωσης της τάξεως των 10 λεπτών. Επιβεβαίωση αυτού του μέτρου, σημαίνει πρακτικά ότι η βενζίνη θα ανατιμηθεί κατά 12-13 λεπτά το λίτρο κάτι που σημαίνει ότι θα επανέλθει στα επίπεδα των 1,5 ευρώ. Φυσικά, αύξηση του φόρου δεν θα υπάρξει μόνο στη βενζίνη αλλά και στο πετρέλαιο κίνησης καθώς πρέπει να «τιμωρηθεί» η στροφή του κόσμου στην αγορά πετρελαιοκίνητων οχημάτων που και λιγότερα καύσιμα καταναλώνουν και χαμηλότερη τιμή ανά λίτρο καυσίμου προσφέρουν. Μετά την απόφαση να επιβάλλει βαρύτατους φόρους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα στο 2016 στα εισοδήματα –και ειδικά στους έχοντες αποδοχές άνω των 1300-1400 ευρώ τον μήνα, η κυβέρνηση θα στραφεί στην έμμεση φορολογία για να καλύψει το δημοσιονομικό κενό του 2017 και του 2018 με μέτρα 1,8 δις. ευρώ.
Ήδη ο κατάλογος περιλαμβάνει την αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων, την επιβολή φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές (σ.σ σχεδιάζεται επιβολή τέλους από 0,1% έως 0,5% ακόμη και στις μεταφορές χρημάτων για την πληρωμή ενοικίων κάτι όμως που ήδη προκαλεί έντονες αντιδράσεις από την πλευρά των τραπεζών αλλά και της ΕΚΤ) ενώ έχει πέσει στο τραπέζι και σενάριο για ακόμη βαρύτερη φορολογία στα κινητά τηλέφωνα. Η έμμεση φορολογία έχει τα γνωστά χαρακτηριστικά: είναι άδικη διότι επιβαρύνει τους πάντες ανεξαρτήτως εισοδήματος. Προφανώς η κυβέρνηση πιστεύει ότι αυτοκίνητα οδηγούν μόνο οι έχοντες. Υπάρχει βέβαια η εξής λεπτομέρεια: τα καύσιμα αποτελούν βασικό στοιχείο του κόστους παραγωγής και μεταφοράς των προϊόντων και η αύξηση της τιμής τους μετακυλύεται ακόμη και σε είδη πρώτης ανάγκης.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη