google.com, pub-4409140963597879, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Πάτρα – Πύργος: Η Κομισιόν ζητά μελέτη για νέο μικρότερο έργο

Πάτρα – Πύργος: Η Κομισιόν ζητά μελέτη για νέο μικρότερο έργο

Την υποβολή συμπληρωματικού φακέλου που θα εξετάσει εναλλακτικά σενάρια μικρότερου έργου που δεν ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ζητούν οι experts της Κομισιόν που υποβοηθούν την ελληνική πλευρά για την ένταξη του Πάτρα-Πύργος στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2016. Την ώρα που το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να ολοκληρώσει τις οκτώ εργολαβίες και να πανηγυρίσει για την εξασφάλιση μειωμένης δαπάνης άνω του 50% από τις μεγάλες εκπτώσεις, οι Jaspers (Ευρωπαϊκή τεχνική βοήθεια) θέτουν νέα δεδομένα για την πορεία του πολυσυζητημένου διαγωνισμού, στον οποίο στα τέσσερα από τα έξι δημοπρατούμενα τμήματα, έχει μειοδοτήσει ο όμιλος Καλογρίτσα. Το πέμπτο κέρδισε η κοινοπραξία Ιντερκάτ-Ξανθάκης και το έκτο που δημοπρατήθηκε πρόσφατα η Ιταλική GD Infrastrutture πίσω από την οποία βρίσκεται ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου της Μηχανικής. Απομένουν άλλες δύο εργολαβίες που το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι θα προκηρυχθούν μέσα στο καλοκαίρι. 
Ας δούμε όμως γιατί το έργο μπαίνει σε νέες περιπέτειες και από ποιους παράγοντες κινδυνεύει η υπογραφή των συμβάσεων. Με βάση τους κοινοτικούς κανόνες, προϋπόθεση για την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης εργολαβιών και για την κατασκευή ενός έργου είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της Χρηματοδοτικής Περιόδου 2014 – 2020. Για να χρηματοδοτηθεί ένα έργο από το νέο ΕΣΠΑ, θα πρέπει να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η προβλεπόμενη αίτηση χρηματοδότησης συνοδευόμενη όμως από την Ανάλυση Κόστους Οφέλους (ΑΚΟ). Στην περίπτωση του Πάτρα-Πύργος, η ΑΚΟ έχει κατατεθεί και εξετάζεται εξονυχιστικά από την Διαχειριστική Αρχή και τους Jaspers. 
Σύμφωνα όμως με τρία έγγραφα που αναρτήθηκαν χθες στη Διαύγεια και υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης, το υπουργείο προχωρά στην πρόσληψη τριών τεχνικών συμβούλων (Δρόμος Σύμβουλοι Μελετητές ΕΠΕ, ΣΥΣΤΑΣ Σύμβουλοι Μηχανικοί, ADENS Σύμβουλοι Μηχανικοί) για την εξέταση εναλλακτικών σεναρίων «για νέο οδικό άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά» (π.χ μικρότερη διατομή) και «σενάριο αναβάθμισης υπάρχοντος οδικού άξονα». Επιπλέον θα πρέπει να γίνει εκτίμηση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη